Gå till innehåll

Lättläst

Vad är ABF?

Om ABF (stor text).pdf


Kurser och studiecirklar
ABF finns i alla kommuner i Sverige.
Vi har kurser och studiecirklar.
En studiecirkel är när människor träffas
och studerar och diskuterar tillsammans.

ABF har till exempel studiecirklar i data,
engelska, dans och musik.
Ibland är det studiecirkel en gång i veckan
och ibland är det på en lördag och söndag


Föreläsningar och utställningar 
ABF har också öreläsningar och utställningar.
En föreläsning är när någon pratar om något
till exempel böcker, politik eller bra mat.
En utställning är när en person visar något,
till exempel tavlor eller fotografier.

Varje år är 750 tusen personer med i
en studiecirkel hos ABF.
Nästan 700 tusen personer lyssnar
på våra föreläsningar.

Välkommen till ABF! 


  • Dela artikel
  • Skriv ut

Senast ändrad den 15 september 2015.