Gå till innehåll

ABFs grafiska manual

  • Tisdag, 8 mars 2016

ABFs grafiska manual innehåller riktlinjer för hur ABF som organisation presenterar sig och har tagits fram som ett stöd i arbetet med att återspegla vår verksamhet och att stärka bilden av vår organisation.

ABFs identitet är mer än bara en logotyp. Allting vi producerar och levererar säger någonting om oss. Hur en bild är fotograferad, hur ett dokument ser ut samt hur vi som arbetar på ABF representerar oss själva. Syftet med manualen är att underlätta i arbetet med att nå ut till så många som möjligt med vår verksamhet. Med en enhetlig profil blir det lättare för mottagaren att känna igen oss. Vår tonalitet ska vara ett igenkänningstecken som ramar in budskapet och förmedlar essensen av våra värderingar för att skapa ett förtroende hos de människor som vi når, och vill nå ut till, med vår verksamhet.

Tillsammans gör vi en annan värld möjlig!



  • Dela artikel
  • Skriv ut

Senast ändrad den 6 april 2016.

ABFs grafiska manual