Hoppa till huvudinnehåll

Arrangemangsbild

NYHET Hej men nej och andra enkla konsumenttips

Vi går igenom de grundläggande rättigheter du har som konsument!

Vill du bli bättre på att säga nej till påträngande försäljare, öva på att göra en budget så att pengarna räcker hela månaden, eller lära dig mer om hur du handlar säkert på nätet? Vi kommer i ett lugnt tempo varva samtal om svåra konsumentsituationer med praktiska övningar. Vi går igenom våra grundläggande rättigheter som konsumenter. Vi synar de vanligaste bluffarna vi som konsumenter kan råka ut för, och går igenom vilka verktyg vi som konsumenter har om vi vill påverka företag eller verksamheter att bli schysstare. Vi blandar samtal med praktiska övningar och kommer gemensamt som grupp fram till vilka frågor vi vill fokusera lite extra på.

Denna kurs passar dig som vill prata om konsumentvardagen tillsammans med andra för att bli en tryggare och mer medveten konsument. Kursen hålls i ett lugnt tempo och utgår från ett lättläst material.

ABF Stockholm arrangerar kursen i samarbete med Sveriges Konsumenter. Sveriges Konsumenter är en ideell, obunden och demokratiskt förankrad organisation som kämpar för alla konsumenters självklara rätt till skydd, inflytande och möjlighet att göra medvetna och hållbara val.

Ledare
Elin Sandström, utbildad folkhälsovetare med många års erfarenhet av arbete inom olika LSS-verksamheter. Sedan 2013 arbetar hon på Sveriges Konsumenter med frågor rörande tillgänglighet ur ett konsumentperspektiv.  Om du har frågor om kursen är du välkommen att kontakta cirkelledare Elin Sandström, elin.sandstrom@sverigeskonsumenter.se, telefon 072-064 36 06.

Alla våra nyheter har nedsatt pris. Rabatten är inkluderad i det angivna priset.

Detta är en: Kurs/Studiecirkel
Arrangemangsnr
451466
Startdatum
12 september 2018
Veckodagar
Onsdag
Tidpunkt
16:00–18:15
Antal tillfällen
5
Antal lediga platser
12
Medarrangör
Sveriges Konsumenter
Plats
ABF-Huset
Sveavägen 41 11140 STOCKHOLM
Pris
550 kr
Cirkelledare
Anmäl dig