Hoppa till huvudinnehåll

Arrangemangsbild

Stresshantering med mindfulness

Längtar du efter att nå en ökad balans i livspusslet?

Känner du ett behov av att skapa ett förhållningssätt till vardagen som minskar känslor av stress och uppgivenhet?

Under åtta veckor lär du dig metoden mindfulness genom övningar som gynnar nedvarvningsprocessen tillsammans med andra. Du får i lugn takt öva dig i kroppsskanning, meditation och mjuka medvetna rörelser – de tre basövningarna i mindfulness. Varje vecka består av en kortare föreläsning om hur förhållningssättet mindfulness kan vara till hjälp i just din fas i livet. Vi övar även på medveten kommunikation, som ytterligare ett sätt att bli medvetna om de autopiloter vi alla har i våra samtal med andra.

Mindfulness bygger på färdigheten att fokusera på och acceptera det som är här och nu, utan att lägga större vikt vid om vi gillar det eller inte. Metoden är väl beprövad och bjuder in dig till att undersöka vem du är utan de filter av yttre förväntan, prestation och perfektion som många av oss hanterar dagligen. Många upplever större glädje och en känsla av meningsfullhet efter åtta veckor med övningar i mindfulness. När vi stannar upp och är med oss själva i en attityd av acceptans så skapas ofta en starkare anknytning till det egna jaget. Vi blir mer benägna att ta hand om oss, som om vi vore vår egen bästa vän.

Att uppleva hur det nya förhållningssättet till dig själv vidare påverkar din omgivning brukar ofta vara motivationen som gör mindfulness till en hållbar livsstil.

Ledare
Nadja Riback är statsvetare, hälsocoach, friskvårdsmassör och mindfulnessinstrukör.Nadja leder meditationer, kurser och retreats hos bland annat Yoginis and Friends, Urban OM och Mindfulnessgruppen.

 

Detta är en: Kurs/Studiecirkel
Arrangemangsnr
451254
Startdatum
17 september 2018
Veckodagar
Måndag
Tidpunkt
09:00–11:30
Antal tillfällen
8
Antal lediga platser
15
Medarrangör
ABF Stockholm
Plats
ABF-Huset
Sveavägen 41 11140 STOCKHOLM
Pris
2250 kr
Cirkelledare
Anmäl dig